2020-04-29 20:33:07 30. 4. četvrtak Jutreko..... zadnji je dan prije malo dužeg vikenda. Nadam se da ste se dobro naspavali. Sutra je praznik rada. Svake se godine u svijetu slavi 1. maj kao Praznik rada. Zašto? Međunarodni praznik rada obilježava se kao spomen na velike radničke prosvjede održane u Chicagu dana 1. svibnja 1886. godine, kada je u sukobima s policijom poginulo više radnika, a osmero je radnika osuđeno na smrt. Radnici su tražili svoja prava. Željeli su da rade 8 sati, da 8 sati imaju odmora i 8 sati kulturnog obrazovanja. (Wikipedija) Današnji raspored: 1.MATEMATIKA - Pisano dijeljenje (240 :20 i 575:25) - vježbanje
1. Zadana su ti dva para brojeva. Pomoću njih osmisli dva zadatka riječima, napiši ih, izračunaj u bilježnicu. Vjerujem da ćeš nakon ovih vježbi jako dobro usvojiti pisano dijeljenje višeznamenkastog i dvoznamenkastog broja. 432 : 12 576 : 24 2. ostala su nam 4. i 5. zadatak u Udžbeniku str. 119. Riješimo ih sada. U 5. zadatku spominju se djeca "Leptiri". Znaš li tko su djeca "Leptiri"? Najljepše je kad se rodi zdravo dijete ali nažalost nije uvijek tako. Ponekad se rode djeca s različitim bolestima. Djeca koja se rode s bolešću takozvane bulozne epidermolize, bolest je čija je glavna karakteristika krhka i ranjiva koža poput leptirova krila. Za ovu djecu i običan dodir može značiti novu bol, novo oštećenje. Njihova svakodnevica znači bol, nove rane, nova previjanja, kirurške zahvate, stalnu ovisnost, pomoć, njegu i pratnju drugih i - začuđene poglede. Zato oboljele od bulozne epidermolize zovu djeca leptiri. Ukoliko želiš možeš o njima proguglati na internetu.
ZADAĆA : Moj sretni broj 4 na 109. stranici riješi zadatke.
2. TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA: Vježbajmo zajedno uz HRT 3 Vježbajte uz HRT 3 i ovaj vikend puno vremena provedite vani, na dvorištu, s loptom. romobilom, kolutom, loptom, rolama,......
3. PRIRODA I DRUŠTVO Živa priroda - uvod u novu cjelinu Danas se upoznajte s novom cjelinom tako što će te u Udžbeniku na str. 30. i 31. pročitati zanimljivosti koje nas očekuju u ovoj cjelini. Nakon čitanja otvori bilježnicu i nacrtaj naslovnu stranicu za novu cjelinu. U toj cjelini učit ćemo : biljke u vrtu, polju, parkovima, teglama, domače životinje, divlje životinje, šumske životinje, životinje uz more i u moru, travnjak i ljepote RH. Neka tvoja naslovnica bude kao slikovnica. Kreativna i bogata.
4. HRVATSKI JEZIK - V. Zemunić: Susjedi koji mi ne daju spavati – interpretacija
Voliš li se jutrom buditi uz ptičje pjesme? Kakvo raspoloženje u tebi izaziva pjev ptica?
c) Nadam se da si uživao/uživala i da smo spremni za priču. Otvori čitanku Zlatna vrata 4 na 165. stranici i pozorno pročitaj priču pod naslovom Susjedi koji mi ne daju spavati. d) Zanimljiva priča, zar ne? Sada usmeno odgovori na prvih 8 pitanja koja se nalaze na 167. stranici. e) Sada uzmi olovku, čitaj tekst i podcrtaj sve ptice koje se spominju u priči. Nije bilo teško, zar ne? Idemo sada vidjeti kako one izgledaju! LASTAVICA GRLICA
CRNOGLAVA GRMUŠA
GRMUŠA PJENICA KRALJIĆ
SIVA MUHARICA
SVRAČAK KOS Evo, ovo su „susjedi koji ne daju spavati“. Sada smo ih sve vidjeli i mogli bismo ih prepoznati u prirodi. f) Saznali smo iz priče da se radnja događa u proljetno juto u blizini spisateljičine kuće. PLAN PLOČE: Susjedi koji mi ne daju spavati Vera Zemunić Tema: proljetno, jutarnje buđenje Likovi: spisateljica i njezini susjedi – ptice Događaji u priči:
g) U tekstu je koji je pred tobom nalazi se ptičji razgovor. Tvoj je zadatak da ga sada pročitaš O čemu bi ptice mogle razgovarati u proljetno jutro? Uopće ne sumnjam u tvoj prijevod.
Tekst prevedi u pisanku. Već sada se radujem čitanju tvoga prijevoda! Sretno!!
To bi bilo sve! Sretan vam Praznika rada u igri i radosti. Do ponedjeljka mislim na vas i sve vas grlim.
|
Osnovna škola Strahoninec |