2020-05-13 22:27:10

14. 5. četvrtak

 

Jutreko…..

Jučer ste mi uljepšali dan i nasmijali me od uha do uha vašim duhovitim narudžbama. Ujedno sam vidjela da razumijete i razlikujete životinje prema načinu prehrane. Nadam se da ste se i vi nasmijali uradcima drugih učenika. Bravo, bravo i bravo!

Danas se nastavljamo smijati.

  1. MATEMATIKA – Pisano dijeljenje – vježbanje

Ide to vama, ide….. ali još moramo vježbati.

 

RB 113. ili 114. stranica. Oni vješti i brži mogu riješiti i obje stranice a  i oni kojima je potrebno još malo više vježbe a jučer sam im to rekla u osobnom kontaktu. Uvijek možete vježbati i zadatke u Zbirci. Ukoliko vam je dosadno 😊.

 

 

  1. I 3.  TZK i  PRIRODA I DRUŠTVO ( 2 U 1) – nastava na otvorenom

 

Danas ćete biti mali istraživači. Upoznat ćete životnu zajednicu travnjaka.

 

Prošećite do obližnjeg travnjaka. Oni koji su alergični neka se zaštite maskicom i obujte gumene čizmice za slučaj da je vlažno.

 

Sve upute pronaći ćete u RB na stranici 60 i 61. Sa sobom ponesite Radnu bilježnicu i mobitel ili termometar kojim ćete izmjeriti temperaturu zraka i tla.

 

Pomoću crteža biljaka s radne bilježnice na 61. stranici pronaći ćete te biljke, prepoznati i nježno iskopati s korijenom. Otresite zemlju s korijena i kod kuće pažljivo stavite svaku biljku između dva novinska papira i na to položite neki teži predmet kako bi se biljka isprešala i osušila. Ostavite da se suši nekih 10 dana.Nakon što se dobro osuše svaku biljku posebno pažljivo zalijepite na bijeli papir, napišite ime biljke, mjesto gdje ste ju pronašli i datum. Tako isprešane i sačuvane biljke zovemo HERBARIJ ili MAPA ZA BILJE.

 

U radnoj bilježnici je 12 biljaka vi možete iskopati i osušiti više biljaka.

Predlažem da napravite i naslovnu stranicu vaše mape za bilje (herbarija).

Primjeri herbarija:

Više lica herbarija — Coolinarika

 

Herbarij | Blokovi, likovne mape i kolaž | Škola | Libro Hr

Mapa za bilje - herbarij 

Herbarij EC mapa za bilje P10/40 - Eurocom

Napominjem da će se herbarij ocijeniti nakon 14 dana. Potrudite se!

 

 

  1.  4. HRVATSKI JEZIK – Grigor Vitez, Što mi se tužio hrast

Šuma je još jedna životna zajednica.

Zamisli da si u šumi i stojiš pokraj stabla. Odjednom, stablo pokraj tebe zanjiše grane, zašumori. Dotakneš ga. Začuješ glas. Stablo ti govori. Što? ( zapiši rečenice koje ti govori u bilježnicu).

 

Otvori čitanku i pročitaj pjesmu Grigora Viteza na str. 196.

 

Udahni, izdahni i naglas izrazi svoje dojmove o pjesmi ( znaš da nema krivog odgovora).

 

Usmeno odgovori na pitanja na str. 197.

 

Kako se hrast osjeća?

Jesu li stihovi u pjesmi jednake duljine?

Što se time postiže? R _ _ _ _

Pronađi pročitaj stihove neujednačene duljine, izrazi bojom i naglašavanjem bitnih riječi osjećaja hrasta.

 

U bilježnicu napiši naslov i prepiši plan ploče :

 

 

Grigor Vitez                                      

                                Što mi se tužio hrast

Tema pjesme: hrast ne želi biti posječen

Pripovijedanje: monolog pjesnika; uvodi nas u pjesmu

Pjesma: monolog hrasta, stihovi

Hrast: tužan, ne želi postati neki predmet, želi živjeti u šumi

Stihovi: duljina neujednačena, ritam umjeren

Personifikacija: hrast govori i osjeća

 

Pročitaj zanimljivosti o tome kako svaki čovjek ima svoje drvo koje mu daje energiju. Možda je tvoje u vrtu ili dvorištu ….neki vjeruju da je dovoljno položiti ruke na stablo kako bi energija prešla na nas.

https://atma.hr/drvo-daje-energiju-pronadite-koje-je-vase-zagrlite-ga-i-pobijedite-zdravstvene-probleme/

 

Hrast lužnjak

 

Hrast lužnjak ( preuzeto s interneta)

 

Zadaća: Nauči izražajno čitati pjesmu, posnimaj se čitajući i pošalji mi snimku.

 

Danas smo se družili s prirodom u prirodi. Priroda nam je zahvalna a sigurna sam da se i vi osjećate bolje.

 

Do sutra sve vas grlim!

Šaljem ti veliki zagrljaj ❤️ - Lijepe Čestitke za Rođendan ...


Osnovna škola Strahoninec