2020-05-13 22:27:10 14. 5. četvrtak
Jutreko….. Jučer ste mi uljepšali dan i nasmijali me od uha do uha vašim duhovitim narudžbama. Ujedno sam vidjela da razumijete i razlikujete životinje prema načinu prehrane. Nadam se da ste se i vi nasmijali uradcima drugih učenika. Bravo, bravo i bravo! Danas se nastavljamo smijati.
Ide to vama, ide….. ali još moramo vježbati.
RB 113. ili 114. stranica. Oni vješti i brži mogu riješiti i obje stranice a i oni kojima je potrebno još malo više vježbe a jučer sam im to rekla u osobnom kontaktu. Uvijek možete vježbati i zadatke u Zbirci. Ukoliko vam je dosadno 😊.
Danas ćete biti mali istraživači. Upoznat ćete životnu zajednicu travnjaka.
Prošećite do obližnjeg travnjaka. Oni koji su alergični neka se zaštite maskicom i obujte gumene čizmice za slučaj da je vlažno.
Sve upute pronaći ćete u RB na stranici 60 i 61. Sa sobom ponesite Radnu bilježnicu i mobitel ili termometar kojim ćete izmjeriti temperaturu zraka i tla.
Pomoću crteža biljaka s radne bilježnice na 61. stranici pronaći ćete te biljke, prepoznati i nježno iskopati s korijenom. Otresite zemlju s korijena i kod kuće pažljivo stavite svaku biljku između dva novinska papira i na to položite neki teži predmet kako bi se biljka isprešala i osušila. Ostavite da se suši nekih 10 dana.Nakon što se dobro osuše svaku biljku posebno pažljivo zalijepite na bijeli papir, napišite ime biljke, mjesto gdje ste ju pronašli i datum. Tako isprešane i sačuvane biljke zovemo HERBARIJ ili MAPA ZA BILJE.
U radnoj bilježnici je 12 biljaka vi možete iskopati i osušiti više biljaka. Predlažem da napravite i naslovnu stranicu vaše mape za bilje (herbarija). Primjeri herbarija:
Napominjem da će se herbarij ocijeniti nakon 14 dana. Potrudite se!
Šuma je još jedna životna zajednica. Zamisli da si u šumi i stojiš pokraj stabla. Odjednom, stablo pokraj tebe zanjiše grane, zašumori. Dotakneš ga. Začuješ glas. Stablo ti govori. Što? ( zapiši rečenice koje ti govori u bilježnicu).
Otvori čitanku i pročitaj pjesmu Grigora Viteza na str. 196.
Udahni, izdahni i naglas izrazi svoje dojmove o pjesmi ( znaš da nema krivog odgovora).
Usmeno odgovori na pitanja na str. 197.
Kako se hrast osjeća? Jesu li stihovi u pjesmi jednake duljine? Što se time postiže? R _ _ _ _ Pronađi pročitaj stihove neujednačene duljine, izrazi bojom i naglašavanjem bitnih riječi osjećaja hrasta.
U bilježnicu napiši naslov i prepiši plan ploče :
Grigor Vitez Što mi se tužio hrast Tema pjesme: hrast ne želi biti posječen Pripovijedanje: monolog pjesnika; uvodi nas u pjesmu Pjesma: monolog hrasta, stihovi Hrast: tužan, ne želi postati neki predmet, želi živjeti u šumi Stihovi: duljina neujednačena, ritam umjeren Personifikacija: hrast govori i osjeća
Pročitaj zanimljivosti o tome kako svaki čovjek ima svoje drvo koje mu daje energiju. Možda je tvoje u vrtu ili dvorištu ….neki vjeruju da je dovoljno položiti ruke na stablo kako bi energija prešla na nas.
Hrast lužnjak ( preuzeto s interneta)
Zadaća: Nauči izražajno čitati pjesmu, posnimaj se čitajući i pošalji mi snimku.
Danas smo se družili s prirodom u prirodi. Priroda nam je zahvalna a sigurna sam da se i vi osjećate bolje.
Do sutra sve vas grlim! |
Osnovna škola Strahoninec |