5. DJEČJI FESTIVAL OŠ STRAHONINEC
ETNOGLAZBA MEĐIMURJA
IZRADA MULTIMEDIJE
(učenici i učitelji OŠ Strahoninec)
Voditelj:
Davor Žerjav, uč. hrvatskog jezika
Stručni suradnici na projektu:
Aleksandar Rebernik, prof., uč. glazbene kulture
Dijana Fodor, uč. hrvatskog jezika
Goran Lapat, uč. likovne kulture
OPIS PROJEKTA:
Bit festivala
Dječji festival OŠ Strahoninec otpočetka je zamišljen kao projekt u kojem nema natjecanja, ali u kojem se prezentiraju djeca koja su najbolja u pjevanju, plesu, likovnom i literarnom izražavanju. Festival se održava jednom godišnje i svaki se put prije odabira radova, pjevača i plesača radi stroga selekcija djece koju provode učitelji glazbene kulture, likovne kulture i hrvatskog jezika. Dakle, prezentiraju se samo najbolji radovi i najbolji pjevači i plesači.
Svake je godine zadana tema festivala kako bismo izbjegli šarolikost i kič, a ujedno da bismo program lakše sklopili u skladnu cjelinu.
Festival redovito prati prezentacija koja se projicira na video-zidu i koja fotografijama, crtežima i tekstom prati sadržaj festivala. U tehničkom smislu prisutno je i ozvučenje, fotograf i snimatelj video-materijala. Svaki festival popraćen je i konferansom - za jedan festival konferansu smo snimili unaprijed i reproducirali je za vrijeme festivala.
Za prva tri festivala s temama "Glazba animiranog filma I. i II." i "Ljubav" kao glazbenu podlogu koristili smo matrice koje su izrađivali učitelji, a za posljednja dva s temom "Etnoglazba Međimurja" angažirali smo band.
Svi festivali su zvučno zabilježeni osim trećeg s temom "Ljubav". Za posljednji smo festival angažirali profesionalni digitalni tonski studio kako bismo zvuk zabilježili kvalitetno.
Ovaj projekt ima i humanitarnu namjenu - dobrovoljni prilozi posjetitelja festivala koriste se za opremanje škole. Do sada je za školu kupljeno nekoliko mikrofona, metronom, udaraljke, zvučnici za razglas, razni kablovi i oprema za razglas, DVD uređaj, televizor, digitalni fotoaparat i veliki izložbeni akvarij.
Brinemo da svaki festival bude zabilježen u medijima (podržavaju nas županijski tjednici i Čakovečka televizija), a i u školskom listu "Klopotec" pisali smo o festivalu.
Ipak, prije svega, festival je namijenjen djeci - za učenje i usavršavanje znanja i vještina u glazbi, jeziku, plesu i likovnom izražavanju, ali i za razonodu i međusobno druženje.
Podjela poslova
Da bi ovakav projekt bio na kraju realiziran, na početku organizacije valja dobro razmisliti o poslovima koje treba obaviti i napraviti kvalitetnu raspodjelu poslova. Jedan čovjek u svakom slučaju mora biti zadužen za režiju festivala i donošenje osnovnih odluka o svim važnim pitanjima projekta. On je voditelj projekta. Zadužen je za raspoređivanje poslova oko realizacije projekta. Sam nikako ne može realizirati cijeli projekt - potrebna mu je organizacijska, stručna i tehnička podrška kolega.
Radi ilustracije nabrojat ćemo neke poslove koje smo mi imali oko festivala:
- odabir i aranžiranje pjesama
- selekcija nadarene djece
- rad sa zborom
- rad s bandom
- rad na interpretaciji tekstova
- rad na likovnom osmišljavanju pjesama
- dizajniranje i izrada majica, plakata, pozivnica, programa za festival
- plakatiranje i oglašavanje
- prodaja ulaznica
- izrada prezentacija (za festival i za interpretacije pjesama)
- fotografiranje (dokumentiranje) priprema za festival i programa festivala
- kontaktiranje pokrovitelja
- kontaktiranje sitotiska i tiskare (majice, plakati, pozivnice)
- kontakti s medijima (najave, članci, intervjui)
- kontakti s Centrom za kulturu (dogovori oko organizacijske i tehničke realizacije programa)
- rad s tehnikom (razglas, rasvjeta, projektor, snimanje programa)
- postavljanje izložbe i uređenje scene
- pripremanje domjenka
- glazbena i video postprodukcija (tonski studio, montiranje filmova)
- sistematiziranje materijala
- dizajniranje i programiranje multimedije
Promocija festivala
Promocija je važna. Bez dobrog marketinga nema publike. Ako se izrađuje program koji je kvalitetan i u koji se puno ulaže, jednostavno se mora uložiti velik dio energije u promociju programa.
To podrazumijeva dizajn i izradu plakata, pozivnica, ulaznica i programa. Mi smo za potrebe festivala izradili i promotivne majice, poslali najave u lokalne tjednike i snimili najavu na televiziji.
Promotivni materijal mogu izrađivati profesionalci (grafički dizajneri, tiskare), ali mi smo se odlučili za kompromis - dizajn je naš, a tisak plakata, pozivnica i majica je sponzorstvo tiskare i sitotiska. Promotivni materijal nam je jednobojni (crno-bijelo) radi uštede.
Za lijepljenje plakata po mjestima za oglašavanje u Čakovcu i Strahonincu angažirali smo Čakom - komunalnu tvrtku zaduženu, između ostalog, za plakatiranje.
Bez promocije (tj. bez privlačenja publike) festival ne bi uspio - publike ne bi bilo, a program je ionako namijenjen publici.
I multimedijalni CD s knjigom dio je promocije festivala.
Realizacija projekta
Nakon svih priprema (aranžiranja, proba sa zborovima i bandom, promoviranja, izrade prezentacije, kontakata s medijima...) dolazi na red realizacija projekta. Naš posljednji festival pripreman je dvije godine, a program je trajao sveukupno samo oko sat vremena.
Prije izvođenja samog programa imali smo tonsku probu koja je trajala dva sata (bilo je dosta zahtjevno ozvučiti band i zbor, a festival je snimao i tonski studio pa je tu bilo puno posla). Prije tonske probe pozornica se uređivala nekih sat vremena. Istovremeno su druge dvije ekipe postavljale izložbu u holu Centra za kulturu i pripremale domjenak za goste u podrumskim prostorijama Jazz kluba.
Sav materijal koji je zabilježen na festivalu tijekom lipnja, srpnja, kolovoza i rujna 2008. godine pretočen je na multimedijalni CD-ROM. Priprema se knjiga uz CD od 16 stranica u boji koju će zajedno sa CD-ROMom izdati i distribuirati izdavačko poduzeće Profil international iz Zagreba.
CILJ :
Učenicima škole proširiti znanja o tradicionalnoj glazbi i poeziji, učenike glazbeno pripremiti za festival (probe zborova), s učenicima na nastavi proraditi interpretacije tradicionalnih međimurskih pjesama, napraviti istraživanja s učenicima (o etno glazbi, o jazzu…), na satovima likovne kulture slikovno prikazati svih dvanaest pjesama koje se izvode na festivalu; izvesti program festivala u dvorani Centra za kulturu Čakovec; izdati knjigu i multimedijalni CD koji će se distribuirati diljem Republike Hrvatske – to izdanje koristi se kao promotivni materijal OŠ Strahoninec, Dječjeg festivala OŠ Strahoninec i etno glazbe Međimurja; istovremeno to je i radni materijal koji na nastavi mogu koristiti sa svojim učenicima učitelji razredne nastave, hrvatskog jezika, glazbene i likovne kulture te profesori srednjih škola i glazbenih i umjetničkih škola.
NAMJENA AKTIVNOSTI:
Sve aktivnosti vezane uz festival namijenjene su učenicima i publici na festivalu, a multimedija je namijenjena učenicima i učiteljima (razredne nastave, hrvatskog jezika, likovne i glazbene kulture) u Republici Hrvatskoj (pošto će multimediju izdati i po hrvatskim školama distribuirati Profil).
NOSITELJI AKTIVNOSTI:
Učenici i učitelji OŠ Strahoninec, djelatnici Centra za kulturu Čakovec, Čakovečka televizija, fotografi festivala, tonski studio Horvat elektronika d.o.o., Izdavačko poduzeće Profil international.
NAČIN REALIZACIJE:
Izvannastavne i nastavne aktivnosti, koncert u Centru za kulturu Čakovec, priprema i izdavanje multimedijalnog CD-a
VREMENIK AKTIVNOSTI:
Tijekom školskih godina 2007./08. i 2008./09. – festival se održao 18. svibnja 2008., a multimediju planiramo izdati početkom studenog 2008.
Ovdje možete skinuti i odslušati sve pjesme koje su izvedene na festivalu (fileovi su u MP3 formatu):
01ljubav se ne trzi.mp3
02medimurski lepi decki.mp3
03mura mura.mp3
04dremle mi se.mp3
05lepsega nie.mp3
06raca.mp3
07zvira voda.mp3
08da bi imel perje.mp3
09lepo nase medimurje.mp3
10vehni fijolica.mp3
11ogledam se iznenada.mp3
12vuprem oci.mp3