Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje nakon redovne nastave odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću potrebu za organiziranom brigom o djetetu.
Osnovna škola Strahoninec stoga organizira posebni oblik odgojno-obrazovnoga rada – produženi boravak. Produženi boravak organizira se za učenike izvan redovite nastave, a cilj mu je osim zbrinjavanja djeteta:
- omogućiti djetetu pun život i otkriti njegove/njezine pune potencijale kao jedinstvene osobe
- omogućiti djetetu njegov/njezin razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinijela/doprinio dobru u društvu
- pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti).
Produženi boravak OŠ Strahoninec osnovan je početkom školske godine 2021./22. te aktivno djeluje već četvrtu godinu za redom (2024./25.). U produženom boravku trenutno rade dvije učiteljice razredne nastave, a učenici su podijeljeni u dvije kombinirane grupe (1. i 4. razred te 2. i 3. razred). Produženi boravak je dijelom financiran iz proračuna Općine Strahoninec i Grada Čakovca (ovisno o mjestu prebivališta učenika), a ostatak troškova snose roditelji. Organizira se u dvjema smjenama, prijepodnevnoj i poslijepodnevnoj, suprotno od redovite nastave. Tijekom dana, učenicima je dvaputa serviran obrok (doručak i ručak ili ručak i užina).
U produženom boravku provode se različite organizirane aktivnosti (književno-umjetničke radionice, likovne radionice, glazbene radionice, kreativne radionice, kulinarske radionice, socio-emocionalne radionice, znanstvene radionice, sportske aktivnosti na otvorenom i u sportskoj dvorani) i obrazovne aktivnosti (učenje, ponavljanje i usustavljivanje nastavnog sadržaja te pisanje domaće zadaće). Tijekom boravka u produženom boravku učenici imaju i slobodno vrijeme za odabir vlastitih igara i aktivnosti po želji te odmor.
Satnica i okvirne aktivnosti
PRODUŽENI BORAVAK PRIJEPODNE 7:25 – 13:25 (nastava poslijepodne) | ||
7:25 | početak produženog boravka | |
8:30 | doručak | |
7:30 – 9:15 | okupljanje | slobodno vrijeme za aktivnosti po izboru učenika (druženje, igre…) |
9:15 – 10:00 | organizirane aktivnosti | čitanje i analiza tekstova, kreativne i likovne radionice, glazbene radionice, edukativne radionice… |
10:00 – 11:30 (po potrebi i dulje) | obrazovne aktivnosti | pisanje domaće zadaće, ponavljanje nastavnih sadržaja pomoću radnih materijala i online kvizova… |
12:00 | ručak | |
12:30 – 13:15 | sportske aktivnosti | dvorana, školsko igralište, šetnje mjestom… |
13:25 | početak nastave u poslijepodnevnoj smjeni |
PRODUŽENI BORAVAK POSLIJEPODNE 11:00 – 16:30 (nastava prijepodne) | ||
11:00 | početak produženog boravka (dolazak učenika koji imaju 4. sata) | slobodno vrijeme za aktivnosti po izboru učenika (druženje, igre…) |
11:50 | okupljanje sviju učenika | |
12:00 | ručak | |
12:30 – 13:15 | sportske aktivnosti | dvorana, školsko igralište, šetnje mjestom… |
13:15 – 15:00 (po potrebi i dulje) | obrazovne aktivnosti | pisanje domaće zadaće, ponavljanje nastavnih sadržaja pomoću radnih materijala i online kvizova… |
15:00 | užina | |
15:15 – 16:00 | organizirane aktivnosti | čitanje i analiza tekstova, kreativne i likovne radionice, glazbene radionice, edukativne radionice… |
16:30 | završetak produženog boravka |