Tjedan dana u danskoj školi
Učiteljice Lana Hohnjec i Dijana Pasarić tjedan su dana provele na Erasmus+ razdoblju promatranja rada u Danskoj, u Trane schole og Borneby u Horneu, mjestu na zapadnoj obali Danske, 300 kilometara udaljenom od glavnoga grada Kopenhagena.
Razdoblje promatranja rada je „Job shadowing” stručno usavršavanje kada nastavnik promatra i prati rad kolege iz neke europske škole. Nastavnik prati svakodnevni posao, radno okruženje, metode i načine rada u praksi.
Učiteljice OŠ Strahoninec tijekom tjednog razdoblja promatranja rada imale su mogućnost pratiti rad divnih, inspirativnih i kompetentnih učitelja na njihovim vrlo zanimljivim nastavnim satima danskog jezika, matematike, glazbene umjetnosti i tjelesne i zdravstvene kulture. Upoznale su i sustav obrazovanja u danskim školama tijekom razgovora s pedagoginjom i ravnateljicom škole. Također su imale priliku razgovarati s učenicima i ostalim nastavnicima te prezentirati svoju školu i razmijeniti iskustva.
Trane schole og Borneby je starija škola i ne pretjerano moderno opremljena. Imaju posebnu zgradu za nastavu u prirodi, nastavu tjelesne i zdravstvene kulture odrađuju u obližnjoj dvorani za sport. Učenici u školi smiju biti samo u čarapama (ne koriste papuče). Školu pohađa oko 80 učenika i radi oko 10 nastavnika. Zanimljiv je podatak da na tolik broj učenika imaju čak 4 pedagoga. Nastava počinje svaki dan u 8:00 sati i završava u 13:40. Učenici mlađe dobi nakon nastave ostaju u takozvanom produženome boravku. Nastava je organizirana u blokovima (90 min) između kojih su odmori od 15 min, a nakon drugog bloka je veliko odmor (30 min) za ručak. Učenici i učitelju u danskoj školi nemaju organizirani ručak, sami moraju osigurati užinu. Tijekom odmora učenici borave vani bez obzira na česte kiše. Učenici nastavnike zovu osobnim imenima. Atmosfera u razredu je vrlo opuštena, učenici napuštaju učionice bez da pitaju nastavnike za dozvolu, nemaju udžbenike. Učenici rijetko pišu u bilježnicu, svatko ima svoj laptop (za sat matematike), na satu danskoga jezika koriste pripremljene listiće sa zadacima. Cijela je škola uključena u razvoj čitalačke pismenosti, učenici cijele škole obavezni su čitati 20 minuta dnevno kod kuće i potpisom roditelja potvrditi što su i koliko svaki dan pročitali. Svake srijede učenici u parovima prvi sat čitaju. Potiču vršnjačko poučavanje u razvoju čitalačke pismenosti na način da stariji učenik ima u paru jednog mlađeg učenika. Aktivnosti čitanja (45 min) mogu odraditi u bilo kojem dijelu škole (često je to i kutak u hodnicima). Svako jutro nastavu započinju pjesmom. Svi učenici i učitelji okupe se u velikoj prostoriji i zajedno pjevaju dvije pjesme. Na satu matematike učenici su nakon dobivenih uputa radili u grupama. Kada dobiju zadatke, grupe mogu otići na brojna mjesta po školi ili izvan škole namijenjena za grupne radove. Učenici uglavnom dobivaju zadaće da nešto istraže, napišu eseje o tome, a na nastavi detaljno raspravljaju o tome. Trane schole og Borneby je mala škola s puno aktivnosti kako tijekom tako i izvan redovnih školskih sati. Jedna od aktivnosti je takozvana ,,outdoor schooling“ – nastava u prirodi. Učenici mlađe dobi do 8. godine života polaze taj program. Odvija se vani bez obzira na vremenske prilike. Imaju svoje igralište te vrt koji sami obrađuju. Samo osnovnoškolsko obrazovanje kod njih traje 9 godina, nakon toga postoji mogućnost da pojedini učenici ako se ne osjećaju spremnima za srednju školu, mogu odabrati i 10. razred.
Bilo je ovo sjajno iskustvo koje je omogućilo upoznavanje kulture i danskog obrazovnog sustava. Tijekom provedenog tjednog razdoblja promatranja rada dogovorena je daljnja buduća suradnja između dvije škola.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |