preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Hrvatski jezik - savjeti za bolje pisanje

Najčešće greške kod pisanja:
(Istaknuti primjeri napisani su krivo!)
-     rečenica počne veznikom: A onda smo pričali. I igrali se. Pa smo otišli kući.
-     rečenica nema predikat iliti glagol (a nije bespredikatna): Prekrasna, prelijepa priroda. A on išavši putem vječnog zelenila.
-     ponavljaju se iste riječi u gotovo svakoj rečenici: Zatim smo došli pred zgradu. Zatim je Marko rekao da želi ići kući. Zatim je stao pred nas. Prišao mi je i zatim smo se posvađali.
-     infinitiv završava na –či (umjesto na –ći): stiči, leči, proči
-     nedopustive greške s č i ć: kuča, sreča, iči, prićati, vodić, prićekati
-     ije se zadržava i u komparativu pridjeva: lijepši, svijetliji, bijeliji
-     neki se izrazi pišu odvojeno; neželim, nebih, neznam
-     neki se izrazi pišu sastavljeno; ne mam, pre velik, naj bolji
-     navodnici se otvaraju i zatvaraju gore (u pisanom tekstu)
-     posvojni pridjev od vlastitog imena na -ski, -ški, -čki, -ćki napiše se velikim slovom: Međimurski, Krležijanski, Paški sir, knezovi Krčki, Gospićki
 
Savjeti za bolje pisanje:
1.   Ne pisati preduge rečenice (višestruko složenu rečenicu teško je kontrolirati pa se na kraju često po smislu raspadne)
2.   U rečenici treba sve «štimati» - sve mora biti logično; padeži, lica, rodovi, brojevi, poredak riječi (treba vidjeti koja se riječ dodaje kojoj i uskladiti ih)
3.   Treba koristiti Hrvatski pravopis pri pisanju
4.   Ne valja se pretjerano oslanjati na računalni pravopis – on nije ni izdaleka potpun, a niti ne ispravlja logičke, gramatičke i sintaktičke greške
5.   Izbjegavati uporabu istih riječi više puta u tekstu
6.   Imenice bi trebalo zamjenjivati zamjenicama koliko je to moguće (da se ne ponavlja uvijek ista imenica)
7.   Tekst ima «glavu i rep»; uvod, glavni dio i završetak
8.   Svaki tekst koji pišemo je naša slika; po stilu pisanja trebali bismo se razlikovati od drugih – ne pisati ono što mislimo da učitelj očekuje čuti od nas – trebamo biti svoji
9.   «Čim duži tekst» ne znači da će biti bolji (viša ocjena) ili zanimljiviji; bolje je napisati kraći i logičniji tekst, nego dulji nategnuti, «doštukani» tekst
10.                     Tko želi bolje pisati mora i što više čitati (lektira, knjige, novine, časopisi)
11.                     Tajna je u jednostavnosti izražavanja misli




Osnovna škola Strahoninec

Čakovečka 55, Strahoninec, 40 000 Čakovec

Tel.: 040/333–408

Pedagoginja: 040/600-097

e-mail: ured@os-strahoninec.skole.hr 

OIB škole: 74447463180


Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Brojač posjeta
Ispis statistike od 27. 1. 2011.

Ukupno: 1116458
Ovaj mjesec: 4922
Ovaj tjedan: 929

Tražilica






preskoči na navigaciju