PIRLS 2021
PIRLS je međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti u materinskome jeziku (Progress in International Reading Literacy Study) Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) koje se od 2001. godine provodi u petogodišnjim ciklusima na uzorku učenika četvrtih razreda osnovne škole.
Ove školske godine naša je škola uključena u PIRLS tj. u istraživanje čitalačke pismenosti učenika petih razreda (bivši četvrti). Nositelj istraživanja u RH je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje. Sudjeluju učenici iz 60 zemalja svijeta.Prema postignutom rezultatu iz 2011.god. RH se nalazi na 8. mjestu.
Čitalačka pismenost u PIRLS-u odnosi se na sposobnost razumijevanja i upotrebe pisanih jezičnih oblika koje neko društvo zahtijeva ili kojeg pojedinci cijene. Ona također podrazumijeva sposobnost razumijevanja različitih vrsta tekstova, kao i čitalačke navike i stavove koji potiču čitanje tijekom života. Mladi čitatelji mogu razumjeti različite vrste tekstova te čitaju kako bi učili, sudjelovali u čitalačkim aktivnostima u školi ili u svakodnevnom životu te čitaju za zabavu.
Svrhe čitanja i procesi razumijevanja temelj su PIRLS-ove pismene procjene čitanja s razumijevanjem. Istraživanjem PIRLS procjenjuju se dvije sveobuhvatne svrhe čitanja za mlade čitatelje u školi i izvan nje: doživljaj književnog djela te prikupljanje i primjena informacija. Usto se procjenjuju i četiri procesa razumijevanja: pronalaženje izričito iskazanih informacija i prisjećanje na njih; neposredno zaključivanje; interpretiranje i povezivanje pojmova i informacija; preispitivanje i procjenjivanje sadržaja, jezika i tekstualnih elemenata.
https://www.ncvvo.hr/medunarodna-istrazivanja/pirls/
https://www.ncvvo.hr/wp-content/uploads/2015/12/Prezentacija-PIRLS-2011..pdf
https://www.youtube.com/watch?v=pVchWyJpHLE
PIRLS 2021
PIRLS je međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti u materinskome jeziku (Progress in International Reading Literacy Study) Međunarodnoga udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) koje se od 2001. godine provodi u petogodišnjim ciklusima na uzorku učenika četvrtih razreda osnovne škole.
Ove školske godine naša je škola uključena u PIRLS tj. u istraživanje čitalačke pismenosti učenika petih razreda (bivši četvrti). Nositelj istraživanja u RH je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje. Sudjeluju učenici iz 60 zemalja svijeta.Prema postignutom rezultatu iz 2011.god. RH se nalazi na 8. mjestu.
Čitalačka pismenost u PIRLS-u odnosi se na sposobnost razumijevanja i upotrebe pisanih jezičnih oblika koje neko društvo zahtijeva ili kojeg pojedinci cijene. Ona također podrazumijeva sposobnost razumijevanja različitih vrsta tekstova, kao i čitalačke navike i stavove koji potiču čitanje tijekom života. Mladi čitatelji mogu razumjeti različite vrste tekstova te čitaju kako bi učili, sudjelovali u čitalačkim aktivnostima u školi ili u svakodnevnom životu te čitaju za zabavu.
Svrhe čitanja i procesi razumijevanja temelj su PIRLS-ove pismene procjene čitanja s razumijevanjem. Istraživanjem PIRLS procjenjuju se dvije sveobuhvatne svrhe čitanja za mlade čitatelje u školi i izvan nje: doživljaj književnog djela te prikupljanje i primjena informacija. Usto se procjenjuju i četiri procesa razumijevanja: pronalaženje izričito iskazanih informacija i prisjećanje na njih; neposredno zaključivanje; interpretiranje i povezivanje pojmova i informacija; preispitivanje i procjenjivanje sadržaja, jezika i tekstualnih elemenata.
https://www.ncvvo.hr/medunarodna-istrazivanja/pirls/
https://www.ncvvo.hr/wp-content/uploads/2015/12/Prezentacija-PIRLS-2011..pdf
https://www.youtube.com/watch?v=pVchWyJpHLE
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |