14. 5. četvrtak
Jutreko…..
Jučer ste mi uljepšali dan i nasmijali me od uha do uha vašim duhovitim narudžbama. Ujedno sam vidjela da razumijete i razlikujete životinje prema načinu prehrane. Nadam se da ste se i vi nasmijali uradcima drugih učenika. Bravo, bravo i bravo!
Danas se nastavljamo smijati.
Ide to vama, ide….. ali još moramo vježbati.
RB 113. ili 114. stranica. Oni vješti i brži mogu riješiti i obje stranice a i oni kojima je potrebno još malo više vježbe a jučer sam im to rekla u osobnom kontaktu. Uvijek možete vježbati i zadatke u Zbirci. Ukoliko vam je dosadno 😊.
Danas ćete biti mali istraživači. Upoznat ćete životnu zajednicu travnjaka.
Prošećite do obližnjeg travnjaka. Oni koji su alergični neka se zaštite maskicom i obujte gumene čizmice za slučaj da je vlažno.
Sve upute pronaći ćete u RB na stranici 60 i 61. Sa sobom ponesite Radnu bilježnicu i mobitel ili termometar kojim ćete izmjeriti temperaturu zraka i tla.
Pomoću crteža biljaka s radne bilježnice na 61. stranici pronaći ćete te biljke, prepoznati i nježno iskopati s korijenom. Otresite zemlju s korijena i kod kuće pažljivo stavite svaku biljku između dva novinska papira i na to položite neki teži predmet kako bi se biljka isprešala i osušila. Ostavite da se suši nekih 10 dana.Nakon što se dobro osuše svaku biljku posebno pažljivo zalijepite na bijeli papir, napišite ime biljke, mjesto gdje ste ju pronašli i datum. Tako isprešane i sačuvane biljke zovemo HERBARIJ ili MAPA ZA BILJE.
U radnoj bilježnici je 12 biljaka vi možete iskopati i osušiti više biljaka.
Predlažem da napravite i naslovnu stranicu vaše mape za bilje (herbarija).
Primjeri herbarija:
Napominjem da će se herbarij ocijeniti nakon 14 dana. Potrudite se!
Šuma je još jedna životna zajednica.
Zamisli da si u šumi i stojiš pokraj stabla. Odjednom, stablo pokraj tebe zanjiše grane, zašumori. Dotakneš ga. Začuješ glas. Stablo ti govori. Što? ( zapiši rečenice koje ti govori u bilježnicu).
Otvori čitanku i pročitaj pjesmu Grigora Viteza na str. 196.
Udahni, izdahni i naglas izrazi svoje dojmove o pjesmi ( znaš da nema krivog odgovora).
Usmeno odgovori na pitanja na str. 197.
Kako se hrast osjeća?
Jesu li stihovi u pjesmi jednake duljine?
Što se time postiže? R _ _ _ _
Pronađi pročitaj stihove neujednačene duljine, izrazi bojom i naglašavanjem bitnih riječi osjećaja hrasta.
U bilježnicu napiši naslov i prepiši plan ploče :
Grigor Vitez
Što mi se tužio hrast
Tema pjesme: hrast ne želi biti posječen
Pripovijedanje: monolog pjesnika; uvodi nas u pjesmu
Pjesma: monolog hrasta, stihovi
Hrast: tužan, ne želi postati neki predmet, želi živjeti u šumi
Stihovi: duljina neujednačena, ritam umjeren
Personifikacija: hrast govori i osjeća
Pročitaj zanimljivosti o tome kako svaki čovjek ima svoje drvo koje mu daje energiju. Možda je tvoje u vrtu ili dvorištu ….neki vjeruju da je dovoljno položiti ruke na stablo kako bi energija prešla na nas.
Hrast lužnjak ( preuzeto s interneta)
Zadaća: Nauči izražajno čitati pjesmu, posnimaj se čitajući i pošalji mi snimku.
Danas smo se družili s prirodom u prirodi. Priroda nam je zahvalna a sigurna sam da se i vi osjećate bolje.
Do sutra sve vas grlim!
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |