Legenda o hrvatskom grbu
:: opširnije ::Mali princ
:: opširnije ::S. Glavašević, Prepričana priča
:: opširnije ::Legenda o hrvatskome grb
:: opširnije ::Mit o postanku ljudi
:: opširnije ::Priča o gradu
:: opširnije ::Strah u Ulici lipa
:: opširnije ::Pandorina kutija
:: opširnije ::Filmska kultura potiče kulturu čitanja
Lektire postale zabava
Kada smo prvi puta zakoračili u peti razred, učiteljica nas je dočekala s velikom prezentacijom u kojoj nam je pričala kako ćemo ove godine na drugačiji način obrađivati lektire (snimati filmove). Kada nam je objasnila, nismo je shvatili, ali smo iz dana u dan učili. Kako su prolazili dani, postali smo uspješniji. Danas smo puno napredniji i volimo (uživamo) gledati radove (filmove) naših prijatelja. U nastavku pročitajte kako snimiti film za lektiru.
Počinjemo od brda
Kada se nađemo za rad u skupini, uvijek počinjemo od brda. Brdo ili fabula je redoslijed događaja. Svatko od nas napiše svoj redoslijed i kada se nađemo to spajamo. Kada spojimo svoja brda, počinjemo snimati kadar po kadar. Dogovorimo tko će biti pripovjedač, tj. tko će čitati rečenice koje smo zapisali u brdu. Prije samog snimanja kadrova, dogovaramo koje ćemo dijelove (dijaloge ili postupke likova) glumiti i snimati. Uvijek odabiremo one nama najzanimljivije.
Zabava i svađe tijekom snimanja
Tijekom snimanja lektire dogode se i poneke svađe: netko želi na svoj način napraviti lektiru, ostali to ne žele pa nastane svađa. Kada smo po prvi puta počeli snimati jedan kadar, morali smo ponoviti bar deset puta jer smo se svi zezali i nismo to shvaćali ozbiljno. Danas nam je već to bitno i počeli smo lektiru shvaćati ozbiljno jer naši prijatelji i učiteljica ocjenjuju naše radove.
Montaža
Montirati znači „lijepiti“ kadar po kada (spojiti kadar do kadra). Ponekad je i nama bilo teško montirati jer nismo znali kako staviti glazbu, ubaciti zvuk, govor pripovjedača… U 5. smo razredu snimali mobitelom i koristili pauzu kad bismo snimili pojedini kadar, pa nam montaža kao postupak i nije trebala. Danas nam je puno lakše jer montažu učimo na informatici. Nije teško montirati, sve se može kad se hoće.
Javni govor uz lektirno djelo
Nakon što predamo lektiru slijedi javni govor. Svatko u svom javnom govoru mora reći kako je njegova grupa radila, jesu li imali poteškoće tijekom snimanja, koliko puta su se našli za izradu brda (fabulu), na koji način su montirali… Svi jedva čekamo da s ponosom i bez straha predstavimo svoju lektiru našim prijateljima i našoj učiteljici.
Analiziramo svoj i tuđi rad:
Tijekom javnog govora učiteljica svima podijeli listiće i svatko ocjenjuje radove svojih prijatelja. Prije samog ocjenjivanja, svi analiziramo radove svojih prijatelja. Najprije komentiram koliko je grupa bila uspješna u prezentiranju sadržaja lektire, jesu li bili previše detaljni, jesu li obuhvatili sve bitne događaje iz lektire. Analiziramo i filmski jezik samoga rada, jesu li dijelovi filma snimljeni uvijek istim rakursom, planom, koliku ulogu ima glazba u filmu…
Piše: Lucija Lisjak 6.a
Viktorija Žerjav, 7.b
Volim raditi lektiru u grupama i snimati filmove jer sam upoznala svoje prijatelje u drugome svjetlu. Netko je dobar u snimanju, netko bolje glumi, netko ima dobre ideje za snimanje. Uvijek pomažemo jedni drugima, učimo jedni od drugih. Ne volim čitati knjige jer mi uzimaju slobodno vrijeme. Sviđa mi se što nakon prezentacije radova uvijek komentiramo i vrednujemo svoje i tuđe radove. Likove koje sam glumila ili dijelove koje sam snimala ostaju mi dulje u sjećanju od sadržaja koji sam samo pročitala.
Ema Puljić, 7.b
Sviđa mi se način na koji obrađujemo lektire. Inače nisam baš osoba koja u slobodno vrijeme čita, ali se svaki mjesec pročitam lektirno djelo jer želim biti kreativna i točna u izradi zadatka. Ja sam većinom član grupe koji pročita cijelu lektiru pa radim „brdo“ i redatelj sam filma koji snimamo. Takvim načinom bolje doživim sadržaj lektire. Posebno mi je drago vidjeti što i kako su napravile ostale skupine. Puno sam naučila o izradi filma i čak sam zavoljela proces snimanja i montiranja. U filmovima možemo biti maštoviti i kreativni.
Vito Špicar, 7.b
Čitanje lektire mi nikad nije bilo zabavno, ali kad smo dobili zadatak snimiti film, čitanje sam gledao na drugi način. Snimanje sadržaja lektire mi je puno jednostavnije i zabavnije od pisanja ili prepričavanja. Kad čitam lektiru, zamišljam ju kao film. Kad glumim nekog lika, bolje ga doživim i upoznam. Snimanje lektire me uvelo i u svijet montaže, što mi se posebno sviđa.
Anja Horvat, 7. r.
Zanimljivije mi je snimati ili glumiti sadržaje iz lektire nego pisati događaje, opisivati likove kao što smo to radili u nižim razredima. Snažnije doživim kad pogledam nekoliko filmova koje su snimili moji prijatelji nego kad pišem razumijevanje pročitanoga. Ovakav način ne izaziva strah u meni. Svi radimo zajedno, imamo puno ideja te se pritom dobro nasmijemo. Ne volim čitati knjige, ali lektiru pročitam. Najčešće sam ja u grupi redatelj. Volim gledati filmove ili slušati radio igre svojih prijatelja, često se i nasmijem njihovoj kreativnosti, nekad čak i primijetim da su moji prijatelji neke sadržaje, koje ja nisam doživjela tijekom čitanja, vrlo zanimljivo snimili.
Luna Marija Novak, 7.r.
Kad gledamo i prezentiramo svoje filmove, mnogo se nasmijemo. U takvim zadacima volim biti kreativna, volim ostalim prijateljima pokazati svoje ideje. Ne bojim se doći na sat. Nakon što odgledamo sve radove, komentiramo i vrednujemo radove jedni drugima. Volim čuti pohvale za rad svoje skupine, ali mi je drago što mi prijatelji katkad daju i neku novu ideju ili savjet da budem uspješnija.
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |